CEPA: EU+Armenia
  • Գլխավոր
  • CEPA-ի մասին
  • CEPA-ն պատկերավոր
  • Քաղհասարակության պլատֆորմ
  • Կապ
  • ENGLISH
  • More
    • Գլխավոր
    • CEPA-ի մասին
    • CEPA-ն պատկերավոր
    • Քաղհասարակության պլատֆորմ
    • Կապ
    • ENGLISH
CEPA: EU+Armenia
  • Գլխավոր
  • CEPA-ի մասին
  • CEPA-ն պատկերավոր
  • Քաղհասարակության պլատֆորմ
  • Կապ
  • ENGLISH

ՏՐԱՆՍՊՈՐՏ

Տրանսպորտի ոլորտի բարեփոխումները սահմանված են Համաձայնագրի 5-րդ մասի 1-ին գլխով։ Մասնավորապես նշվում է, որ կողմերը պետք է զարգացնեն և ամրապնդեն համագործակցությունը, որպեսզի զարգացնեն կենսակայուն տրանսպորտային համակարգերը, խթանեն արդյունավետ, անվտանգ տրանսպորտային համակարգերը, բարելավեն տրանսպորտային կապերը միմյանց տարածքների միջև, մշակեն կենսակայուն ազգային տրանսպորտային քաղաքականություն, որը կապահովի բնապահպանական, արդյունավետ, անվտանգ տրանսպորտային համակարգ, մշակեն ոլորտային ռազմավարություններ բոլոր ոլորտի տրանսպորտային համակարգերի համար։ 

tags: հհ եմ համաձայնագիր


Ստորև ներկայացված դրույթներն ունեն հետևյալ մակնանշումը՝

🟡 - կատարվում են բարեփոխման աշխատանքներ

✅ - հիմնականում կատարված է

❌ - կատարված չէ


նախատեսված գործողություններ

ՀՀ ԵՄ տրանսպորտ

❌ Խելացի տրանսպորտային համակարգերի օգտագործման խթանում

Տրանսպորտային համակարգերի կառավարում տեղկատվական տեխնոլոգիաների միջոցով

Միջազգային տրանսպորտային պայմանագրերի գործարկում

🟡 ՀՀ և ԵՄ միջև ուղևորների և ապրանքների տեղաշարժի բարելավում, բաց սահմանների խթանում

❌ Սահմանային հատումները խթանող գործողություններ

❌Համատեղ գործողություններ և տվյալների փոխանակում միջազգային ծրագրերի շրջանակում

Մասնավորապես Եվրոպա-Կովկաս-Ասիա տրանսպորտային միջանցքի (TRACECA) և

այլ միջազգային ծրագրերի, միջազգային տրանսպորտային կազմակերպությունների և Կողմերի վավերացրած միջազգային համաձայնագրերի ու կոնվենցիաների մասով, և Եվրոպական միության տարբեր տրանսպորտային գործակալությունների,

այդ թվում՝ Արևելյան գործընկերության շրջանակներում։

🟡 Օդային տրանսպորտի համակարգված զարգացում և աստիճանական ազատականացում

✅  Եվրոպական միության և Հայաստանի միջև ընդհանուր ավիացիոն գուտու մասին Համաձայնագրի գործարկմամբ և դրան համապատասխան

օրենսդրական բարեփոխումներ

օրենսդրական բարեփոխումներ

օրենսդրական բարեփոխումներ

օրենսդրական բարեփոխումներ

օրենսդրական բարեփոխումներ

օրենսդրական բարեփոխումներ

2023

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2023 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2023

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2023 թվականը

✅ Տրանսպորտային միջոցների թույլատրելի չափսեր

❌ Առևտրային տրանսպորտի ճանապարհային տեխզննման համակարգ

❌ Առևտրային տրանսպորտի ճանապարհային տեխզննման համակարգ

Սահմանել տրանսպորտային միջոցների թույլատրելի զանգվածներն ու չափերը, համապատասխանեցնելով եվրոպական ստանդարնտերին՝ 96/53/EC հրահանգին համահունչ

❌ Առևտրային տրանսպորտի ճանապարհային տեխզննման համակարգ

❌ Առևտրային տրանսպորտի ճանապարհային տեխզննման համակարգ

❌ Առևտրային տրանսպորտի ճանապարհային տեխզննման համակարգ

Բարելավել և Եվրոպական ստանդարնտերին համապատասխանեցնել ճանապարհային պիտանելիության տեխզննման համակարգը (2000/30/EC)

🟡 Վարորդական վկայականներ և քննության ստանդարնտեր

❌ Առևտրային տրանսպորտի ճանապարհային տեխզննման համակարգ

🟡 Վարորդական վկայականներ և քննության ստանդարնտեր

Սահմանել վարորդական վկայականների կատեգորիաները, ձևաչափը, ներդնել էլեկտրոնային պահոցով վարորդական վկայական, ինչպես նաև վարորդական քննության համապատասխան ստանդարտներ (2016/126/EC)

✅ Սոցիալ-աշխատանքային պայմաններ և տախոգրաֆներ

❌ Լրացուցիչ հարկեր ու վճարներ աղտոտող տրանսպորտի համար

🟡 Վարորդական վկայականներ և քննության ստանդարնտեր

Բարեփոխել վարորդների սոցիալ-տնտեսական պայմանները և սահմանել վարորդների աշխատանքում տախոգրաֆների կիրառումն ու դրանց վերահսկողության ձևերը (2006/22/EC): Վարորդների համար սահմանել առավելագույն շաբաթական աշխատաժամանակը՝ 48 ժամ (2022/15/EC)

❌ Լրացուցիչ հարկեր ու վճարներ աղտոտող տրանսպորտի համար

❌ Լրացուցիչ հարկեր ու վճարներ աղտոտող տրանսպորտի համար

❌ Լրացուցիչ հարկեր ու վճարներ աղտոտող տրանսպորտի համար

Տրանսպորտային միջոցների համար ածխածնային արտանետման, ձայնային աղտոտման և այլ պարամետրերի համար սահմանել լրացուցիչ հարկատեսակներ և գանձումներ 

🟡 Վարորդական դասընթացների և որակավորման ստանդարտներ

❌ Լրացուցիչ հարկեր ու վճարներ աղտոտող տրանսպորտի համար

❌ Լրացուցիչ հարկեր ու վճարներ աղտոտող տրանսպորտի համար

Եվրոպօական ստանդարներտներին պետք է համապատասխանեցվեն վարորդների վերապատրաստման դասընթացների ստանդարտները, մեքենային վրա փակցվող բարորդի որակավորման պիտակի ձևաչափը (2003/59/EC)

🟡 Վճարովի ճանապարհների համար գանձումների ավտոմատացված համակարգերի ներդրում

🟡 Վճարովի ճանապարհների համար գանձումների ավտոմատացված համակարգերի ներդրում

🟡 Վճարովի ճանապարհների համար գանձումների ավտոմատացված համակարգերի ներդրում

Այդ թվում արբանյակային կապի օգտագործմամբ (2004/52/EC )

🟡 Թունելների անվտանգային չափանիշների վերանայում

🟡 Վճարովի ճանապարհների համար գանձումների ավտոմատացված համակարգերի ներդրում

🟡 Վճարովի ճանապարհների համար գանձումների ավտոմատացված համակարգերի ներդրում

Թունելների շահագործման և անվտանգության չափանիշների համապատեսխանեցում (2004/54/EC)

🟡 Ճանապարհային անվտանգության համակարգերի բարեփոխում

🟡 Վճարովի ճանապարհների համար գանձումների ավտոմատացված համակարգերի ներդրում

❌ Միջազգային երկաթուղային բեռնափոխադրող միջանցքների ապահովում

Այդ թվում վերահսկման համակարգերի բարեփոխում  (2008/96/EC)

❌ Միջազգային երկաթուղային բեռնափոխադրող միջանցքների ապահովում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտի ուղևորների իրավունքների և պարտականությունների կարգավորում

❌ Միջազգային երկաթուղային բեռնափոխադրող միջանցքների ապահովում

🟡 Երկաթուղային և տրանսպորտային օպերատորների ստանդարտների սահմանում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտի ուղևորների իրավունքների և պարտականությունների կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտի ուղևորների իրավունքների և պարտականությունների կարգավորում

Սահմանել ստանդարտներ՝ այդ թվում մրցույթով հանրային տրանսպորտի օպերատորների համար (Regulation 1370/2007)

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտի ուղևորների իրավունքների և պարտականությունների կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտի ուղևորների իրավունքների և պարտականությունների կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտի ուղևորների իրավունքների և պարտականությունների կարգավորում

Այդ թվում երկութային տրանսպորտի տոմսերի վաճառքի, երթուղու ուշացման կամ չեղարկման դեպքում ուղևորների իրավունքների, տոմսի ամրագրման ժամանակ հեծանիվ տեղափոխելու հնարավորության ամրագրման,  և այլ  իրավունքների ամրագրում

2024

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2024

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը

❌ Տրանսպորտային միջոցներում էներգախնայողության կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտում հարաբերությունների կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտում հարաբերությունների կարգավորում

Սահմանել բեռնատար տրանսպորտային միջոցներում աէրոդինամիկ միջոցներ՝ արտանետման պակասեցման և վառելիքի խնայողության համար, ինչպես սահմանված է 2015/719 հրահանգով

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտում հարաբերությունների կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտում հարաբերությունների կարգավորում

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտում հարաբերությունների կարգավորում

Երկաթուղային տրասպորտում օպերատորի և ենթակառուցվածքի բաժանման, "Վերջին մղոնի" սկբունքի ներդրման, լիցենզավորման ու կարգավորող մարմինների ուժեղացման մասին կարգավորումների ներդրում (2012/34/EC)

❌ Երկաթուղային մեքենավարների սերտիֆիկացման ինստիտուտ

🟡 Երկաթուղային տրանսպորտում հարաբերությունների կարգավորում

❌ Երկաթուղային մեքենավարների սերտիֆիկացման ինստիտուտ

Երկաթուղային տրանսպորտի մեքենավարների թրեյնինգի և լիցենզավորման պահանջների ու  նորմերի ներդրում, ինչպես սահմանված է 2007/59/EC հրահանգով

❌ Կոմբինացված տրանսպորտի կարգավորումներ

🟡 Տրանսպոտրային միջոցներում թվային տախոգրաֆների լրացուցիչ կարգավարում

❌ Երկաթուղային մեքենավարների սերտիֆիկացման ինստիտուտ

Օրենսդրական կարգավորումներ կոմբինացված բեռնափոխադրման դեպքում իրավակարգավորումների և ֆինանսական հարցերի վերաբերյալ (92/106/EEC)

🟡 Տրանսպոտրային միջոցներում թվային տախոգրաֆների լրացուցիչ կարգավարում

🟡 Տրանսպոտրային միջոցներում թվային տախոգրաֆների լրացուցիչ կարգավարում

🟡 Տրանսպոտրային միջոցներում թվային տախոգրաֆների լրացուցիչ կարգավարում

Թվային սմարտ տախոգրաֆների պարտադիր կիրառման, տվյալների թվային գրանցման և պահպանման լրացուցիչ կարգավորումներ, ինչպես սահմանված է 165/2014 կանոնակարգով 

2025

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2025 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2023

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2025 թվականը

🟡 Պարբերական ու պարտադիր տեխզննում անցնելու պարտավորություն

🟡 Պարբերական ու պարտադիր տեխզննում անցնելու պարտավորություն

🟡 Պարբերական ու պարտադիր տեխզննում անցնելու պարտավորություն

Պետությունը պետք է բոլոր տեսակի տրանսպորտային տրանսպորտային միջոցների պարբերական տեխզննում անցնելու ապրատավորություն սահմանի, տեխզննման ենթակա  կոմպենենտների սահմանմամբ, ինչպես պահանջում է 2009/40/EC և 2017/47/EC հրահանգը։ 

🟡 Վտանգավոր բեռների տեղափոխման ընթացակարգերի սահմանում

🟡 Պարբերական ու պարտադիր տեխզննում անցնելու պարտավորություն

🟡 Պարբերական ու պարտադիր տեխզննում անցնելու պարտավորություն

Ցամաքային տրանսպորտով վտանագավոր բեռների տեղափխոման կարգը և ընթացակարգերը, ինչեպս նաև սահմանափակումներն ու հսկողությունը պետք է սահմանվի համապատասխան 2008/68/EC, 95/50/EC և 2010/35/EU  հրահանգների։ 

2026

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2026

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը

❌ Տրանսպորտային միջոցներում արագության սահմանափակման կարգավորում

❌ Երկաթուղային տրանսպորտի վերահսկողություն և անվտանգության ստանդարտներ

❌ Երկաթուղային տրանսպորտի վերահսկողություն և անվտանգության ստանդարտներ

Միկրոավտոբուսներում և ավտոբուսներում 100 կմ/ժ սահմանափակող սարքի, իսկ բեռնատար մեքենաներում 90 կմ/ժ սարքերի տեղադրման պահանջ, ինչպես սահմանված է 92/6/EEC

❌ Երկաթուղային տրանսպորտի վերահսկողություն և անվտանգության ստանդարտներ

❌ Երկաթուղային տրանսպորտի վերահսկողություն և անվտանգության ստանդարտներ

❌ Երկաթուղային տրանսպորտի վերահսկողություն և անվտանգության ստանդարտներ

Պետությունը պետք է հիմնադրի երկաթուղային տրասնպորտի անվտանգության նորմերի և սերտիֆիկացման ազգային մարմին և սահմանի անվտանգության նորմերը (204/49/EC)

❌ Կոմբինացված տրանսպորտի կարգավորումներ

❌ Երկաթուղային տրանսպորտի վերահսկողություն և անվտանգության ստանդարտներ

❌ Ջրային տրանսպորտի նորմերի վերահսկողություն

Օրենսդրական կարգավորումներ կոմբինացված բեռնափոխադրման դեպքում իրավակարգավորումների և ֆինանսական հարցերի վերաբերյալ (92/106/EEC)

❌ Ջրային տրանսպորտի նորմերի վերահսկողություն

❌ Նավային փոխադրող ոլորտի համապարփակ ազգային պրոֆայլ

❌ Ջրային տրանսպորտի նորմերի վերահսկողություն

Ջրային տրանսպորտի շահագործման նորմերի սահմանում և դրանց վերահսկողության ինստիտուտի ներդրում, միջ տրանսպորտային ւնթացակարգերի սահմանում, ինչպես նաև միջազգային նորմերի լիարժեք իմպլեմենտացում, համաձայն 2009/15/EC, 2013/54/EU հրահանգների և 788/2014, 789/20024, 391/2009 կանոնակարգերի 

❌ Նավային փոխադրող ոլորտի համապարփակ ազգային պրոֆայլ

❌ Նավային փոխադրող ոլորտի համապարփակ ազգային պրոֆայլ

❌ Նավային փոխադրող ոլորտի համապարփակ ազգային պրոֆայլ

Պետոթյունը պետք է ներդնի ջրային տրանսպորտի, անձնակազմի, պատահարների և փոխադրող միջոցների և այլ հարակից ոլորտների մասին մի շարք բարեփոխումներ ։ Ընդհանուր առմամբ շուրջ 45 ԵՄ օրենդրական ակտերին մոտարկման միջոցով։

2027

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2027 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2027

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2027 թվականը

❌ Երկաթուղային համակարգի համապատասխանեցում ԵՄ ստանդարտի

Երկաթուղային համակարգի տեխնիկական ու ֆիզիկական հատկանիշների համապատասխանեցում միասնական եվրոպական ստանդարտի, ինչպես սահմանում է 2008/57/EC Հրահանգը։ 

2029

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2029

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը

🟡 Տրանսպորտային օպերատորների հանդեպ պահանջների սահմանում

Տրանսպորտային օպերատորների համար տեխնիկական, իրավական, համբավի, հարկային ու պրոֆեսիոնալ չափորոշիչների սահմանում և դրանց վերահսկողություն, ինչպես սահմանում է ԵՄ 1071/2009 Կարգավորումը։ 

Համաձայնագրի կատարումը

Բարեփոխումների ընթացքը

🟡 2024 թվականի հունիսին ընդունվել են ծավալուն փոփոխություններ  "Ավտոմոբիլային ճանապարհների մասին" ՀՀ օրենքում ։ Դրանում սահմանվել են ճանապարհային աուդիտի և թունելների անվտանգության հետ կապված շրջանակային ձևակերպումներ։ Ընդունվել է Վարչապետի 2024թ հոկտեմբերի 2-ի 887-Ա որոշումը, որով մինչև 2026 թվականի վերջը նախատեսվում է ընդունել իրավական ակտեր կապված ճանախարհային անվտանգության համակարգերի և թունելների անվտանգության հետ։ 

✅ Փոփոխվել է նաև ՀՀ Կառավարության 2006 թ հուլսի 20-ի 1106-Ն որոշումը, որով սահմանվել են խոշոր չափի մեքենաների առավելագույն թույլատրելի չափի ու զանգվածի մասին կարգավորումները։ Նշված կարգավորումից բացի, որոշակի աշխատանք է տարվում մեքենաները կշռելու և վերահսկելու ուղղությամբ։ 

✅ Հայաստանում թվային տախոգրաֆների համակարգը ներդրվել է 2011թ.-ին, բայց հաշվի առնելով CEPA հրահանգների փոփոխությունը, համապատասխան բարեփոխումներ են կատարվել "Ավտոմոբիլային տրանսպորտի մասին" ՀՀ օրենքում։ ՀՀ կառավարության 2022 թվականի հունիսի 9-ին 830-ն որոշմամբ էլ սահմանվել են թվային տախոգրաֆների կառուցվածքային, շահագործմանը, փորձարկմանը, տեղադրմանը և զննմանը ներկայացվող պահանջները։ Տախոգրաֆների գործնական կիրառման մասին վիճակագրկան տվյլաներ հայտնի չեն։ 

🟡 "Ավտոմոբիլային ճանապարհների մասին" ՀՀ օրենքում փոփոխությունների նախագծում կարգավորումներ կան նաև թունելների անվտանգության ստանդարտների հետ կապված։ 

🟡  Նախնական փուլում է գտնվում ճանապարհային անվտանգության աուդիտի համակարգի ներդման աշխատանքները, որոնք սկսվել են 2023 թվականին։ Ներկայումս եվրոպական փորձագետների հետ համատեղ կատարվում է դաշտի ուսումնասիրություն և փորձի փոխանակում։ 

🟡 Ներկայումս օրենսդրական նախագծեր են շրջանառվում փոփոխություններ են կապված բեռնափոխադրումների և ուղեւորափոխադրումների ոլորտում վարորդների որակավորման և վերապատրաստման հետ։ Օրենսդրական նախագծերի փաթեթը նախատեսում է սահմանել պարբերական մասնագիտական վերապատրաստում անցնելու, մասնագիտական որակավորման քննություն հանձնելու, «C», «D», «CE», «DE», «C1E», «D1E» որակավորման վկայականներ ստանալու պահանջները։ 

✅  🟡 2022 թվականից ուժի մեջ է մտել ՀՀ և ԵՄ միջև ընդհանուր ավիացիոն գոտու մասին Համաձայնագիրը։ Այնուամենայնիվ պետք է նշել, որ ՀՀ ավիացիան շարունակում է գտնվել ԵՄ "սև ցուցակում"։ Միաժամանակ, զգալիորեն ավելացել են ՀՀ և ԵՄ միջև եվրոպական ավիաընկերություններով կատարվող կանոնավոր ավիափոխադրումները, այդ թվում՝ լոու-քոստ ավիաընկերությունների միջոցով, ինչով որոշակիորեն խթանվել է ՀՀ և ԵՄ մարդկանց տեղաշարժը, մասնավորապես ԵՄ-ից դեպի Հայաստան, հաշվի առնելով ԵՄ քաղաքացիների համար վիզային պահանջի բացակայությունը։ Այնուամենայնիվ, նշված ավիափոխադրումների ոչ փոքր մաս է կազմում նաև այն ռուսաստանցիների տեղաշարժը, որոնք ՌԴ և ԵՄ միջև տեղափոխվում են Հայաստանի տարածքով։ 

🟡 Մշակվել և 2024 թվականի գարնանը հանրային քննարկման է դրվել Երկաթուղային տրանսպորտի մասին ՀՀ օրենքի նախագիծը, որով նախատեսվում են CEPA-ով սահմանված կարգավորումների ներդրում։ 

🟡 Մշակվել է "Ճանապարհային երթևեկության անվտանգության ապահովման մասին" ՀՀ օրենքի նախագիծ, որով պիտի սահմանվեն տրասնպորտային միջոցների տեխնիկական ստուգման կանոնակարգերը։ 

🟡 Ընդունվել են Կառավարության 2024թ սեպտեմբերի 19-ի 1482-Ն, հոկտեմբերի 10-ի 1604-Ն, հոկտեմբերի 3-ի 1584-Ն և հոկտեմբերի 10-ի 1600-Ն որոշումները։ Դրանցով սահմանվել են միջազգային փոխադրումներ կատարող մենեջերների մասնագիտական պատրաստման, գործարար համբավի կորստի հանգեցնող և տախոգրաֆի կիրառումը խախտելու համար պատիժների, միջպետական փոխադրումներ կատարող վարորդների քննությունների ու վկայականների մասին կարգավորումներ։ 



Կապը CEPA-ի հետ

Ձախ կողմում նկարագրված գործընթացները վերաբերում են հետևյալ ոլորտներին՝

  • Սոցիալ-աշխատանքային պայմաններ և տախոգրաֆներ
  • Թունելների անվտանգային չափանիշների վերանայում
  • Ճանապարհային անվտանգության համակարգերի բարեփոխում
  • Վարորդական վկայականներ և քննության ստանդարնտեր
  • Եվրոպական միության և Հայաստանի միջև ընդհանուր ավիացիոն գուտու մասին Համաձայնագրի գործարկմամբ և դրան համապատասխան օդային տրանսպորտի համակարգված զարգացում և աստիճանական ազատականացում 
  • ՀՀ և ԵՄ միջև ուղևորների և ապրանքների տեղաշարժի բարելավում
  • Երկաթուղային տրանսպորտի բարեփոխումներ


CEPA | Համապարփակ և ընդլայնված գործընկերություն

Copyright © 2025 CEPA: EU+Armenia | Համապարփակ և ընդլայնված գործընկերություն - All Rights Reserved.

ՀՀ-ԵՄ Քաղհասարակության պլատֆորմ

Այս կայքն օգտագործում է cookie-ներ

Կայքն օգտագործում է cookie-ներ, որոնցով կարող է ամփոփել կայքի օգտագործման վիճակագրությունը։ 

Համաձայն եմ