Տրանսպորտի ոլորտի բարեփոխումները սահմանված են Համաձայնագրի 5-րդ մասի 1-ին գլխով։ Մասնավորապես նշվում է, որ կողմերը պետք է զարգացնեն և ամրապնդեն համագործակցությունը, որպեսզի զարգացնեն կենսակայուն տրանսպորտային համակարգերը, խթանեն արդյունավետ, անվտանգ տրանսպորտային համակարգերը, բարելավեն տրանսպորտային կապերը միմյանց տարածքների միջև, մշակեն կենսակայուն ազգային տրանսպորտային քաղաքականություն, որը կապահովի բնապահպանական, արդյունավետ, անվտանգ տրանսպորտային համակարգ, մշակեն ոլորտային ռազմավարություններ բոլոր ոլորտի տրանսպորտային համակարգերի համար։
tags: հհ եմ համաձայնագիր
Ստորև ներկայացված դրույթներն ունեն հետևյալ մակնանշումը՝
🟡 - կատարվում են բարեփոխման աշխատանքներ
✅ - հիմնականում կատարված է
❌ - կատարված չէ
Տրանսպորտային համակարգերի կառավարում տեղկատվական տեխնոլոգիաների միջոցով
Մասնավորապես Եվրոպա-Կովկաս-Ասիա տրանսպորտային միջանցքի (TRACECA) և
այլ միջազգային ծրագրերի, միջազգային տրանսպորտային կազմակերպությունների և Կողմերի վավերացրած միջազգային համաձայնագրերի ու կոնվենցիաների մասով, և Եվրոպական միության տարբեր տրանսպորտային գործակալությունների,
այդ թվում՝ Արևելյան գործընկերության շրջանակներում։
✅ Եվրոպական միության և Հայաստանի միջև ընդհանուր ավիացիոն գուտու մասին Համաձայնագրի գործարկմամբ և դրան համապատասխան
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2023 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2023 թվականը
Սահմանել տրանսպորտային միջոցների թույլատրելի զանգվածներն ու չափերը, համապատասխանեցնելով եվրոպական ստանդարնտերին՝ 96/53/EC հրահանգին համահունչ
Բարելավել և Եվրոպական ստանդարնտերին համապատասխանեցնել ճանապարհային պիտանելիության տեխզննման համակարգը (2000/30/EC)
Սահմանել վարորդական վկայականների կատեգորիաները, ձևաչափը, ներդնել էլեկտրոնային պահոցով վարորդական վկայական, ինչպես նաև վարորդական քննության համապատասխան ստանդարտներ (2016/126/EC)
Բարեփոխել վարորդների սոցիալ-տնտեսական պայմանները և սահմանել վարորդների աշխատանքում տախոգրաֆների կիրառումն ու դրանց վերահսկողության ձևերը (2006/22/EC): Վարորդների համար սահմանել առավելագույն շաբաթական աշխատաժամանակը՝ 48 ժամ (2022/15/EC)
Տրանսպորտային միջոցների համար ածխածնային արտանետման, ձայնային աղտոտման և այլ պարամետրերի համար սահմանել լրացուցիչ հարկատեսակներ և գանձումներ
Եվրոպօական ստանդարներտներին պետք է համապատասխանեցվեն վարորդների վերապատրաստման դասընթացների ստանդարտները, մեքենային վրա փակցվող բարորդի որակավորման պիտակի ձևաչափը (2003/59/EC)
Այդ թվում արբանյակային կապի օգտագործմամբ (2004/52/EC )
Թունելների շահագործման և անվտանգության չափանիշների համապատեսխանեցում (2004/54/EC)
Այդ թվում վերահսկման համակարգերի բարեփոխում (2008/96/EC)
Սահմանել ստանդարտներ՝ այդ թվում մրցույթով հանրային տրանսպորտի օպերատորների համար (Regulation 1370/2007)
Այդ թվում երկութային տրանսպորտի տոմսերի վաճառքի, երթուղու ուշացման կամ չեղարկման դեպքում ուղևորների իրավունքների, տոմսի ամրագրման ժամանակ հեծանիվ տեղափոխելու հնարավորության ամրագրման, և այլ իրավունքների ամրագրում
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը
Սահմանել բեռնատար տրանսպորտային միջոցներում աէրոդինամիկ միջոցներ՝ արտանետման պակասեցման և վառելիքի խնայողության համար, ինչպես սահմանված է 2015/719 հրահանգով
Երկաթուղային տրասպորտում օպերատորի և ենթակառուցվածքի բաժանման, "Վերջին մղոնի" սկբունքի ներդրման, լիցենզավորման ու կարգավորող մարմինների ուժեղացման մասին կարգավորումների ներդրում (2012/34/EC)
Երկաթուղային տրանսպորտի մեքենավարների թրեյնինգի և լիցենզավորման պահանջների ու նորմերի ներդրում, ինչպես սահմանված է 2007/59/EC հրահանգով
Օրենսդրական կարգավորումներ կոմբինացված բեռնափոխադրման դեպքում իրավակարգավորումների և ֆինանսական հարցերի վերաբերյալ (92/106/EEC)
Թվային սմարտ տախոգրաֆների պարտադիր կիրառման, տվյալների թվային գրանցման և պահպանման լրացուցիչ կարգավորումներ, ինչպես սահմանված է 165/2014 կանոնակարգով
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2025 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2025 թվականը
Պետությունը պետք է բոլոր տեսակի տրանսպորտային տրանսպորտային միջոցների պարբերական տեխզննում անցնելու ապրատավորություն սահմանի, տեխզննման ենթակա կոմպենենտների սահմանմամբ, ինչպես պահանջում է 2009/40/EC և 2017/47/EC հրահանգը։
Ցամաքային տրանսպորտով վտանագավոր բեռների տեղափխոման կարգը և ընթացակարգերը, ինչեպս նաև սահմանափակումներն ու հսկողությունը պետք է սահմանվի համապատասխան 2008/68/EC, 95/50/EC և 2010/35/EU հրահանգների։
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը
Միկրոավտոբուսներում և ավտոբուսներում 100 կմ/ժ սահմանափակող սարքի, իսկ բեռնատար մեքենաներում 90 կմ/ժ սարքերի տեղադրման պահանջ, ինչպես սահմանված է 92/6/EEC
Պետությունը պետք է հիմնադրի երկաթուղային տրասնպորտի անվտանգության նորմերի և սերտիֆիկացման ազգային մարմին և սահմանի անվտանգության նորմերը (204/49/EC)
Օրենսդրական կարգավորումներ կոմբինացված բեռնափոխադրման դեպքում իրավակարգավորումների և ֆինանսական հարցերի վերաբերյալ (92/106/EEC)
Ջրային տրանսպորտի շահագործման նորմերի սահմանում և դրանց վերահսկողության ինստիտուտի ներդրում, միջ տրանսպորտային ւնթացակարգերի սահմանում, ինչպես նաև միջազգային նորմերի լիարժեք իմպլեմենտացում, համաձայն 2009/15/EC, 2013/54/EU հրահանգների և 788/2014, 789/20024, 391/2009 կանոնակարգերի
Պետոթյունը պետք է ներդնի ջրային տրանսպորտի, անձնակազմի, պատահարների և փոխադրող միջոցների և այլ հարակից ոլորտների մասին մի շարք բարեփոխումներ ։ Ընդհանուր առմամբ շուրջ 45 ԵՄ օրենդրական ակտերին մոտարկման միջոցով։
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2027 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2027 թվականը
Երկաթուղային համակարգի տեխնիկական ու ֆիզիկական հատկանիշների համապատասխանեցում միասնական եվրոպական ստանդարտի, ինչպես սահմանում է 2008/57/EC Հրահանգը։
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը
Տրանսպորտային օպերատորների համար տեխնիկական, իրավական, համբավի, հարկային ու պրոֆեսիոնալ չափորոշիչների սահմանում և դրանց վերահսկողություն, ինչպես սահմանում է ԵՄ 1071/2009 Կարգավորումը։
🟡 2024 թվականի հունիսին ընդունվել են ծավալուն փոփոխություններ "Ավտոմոբիլային ճանապարհների մասին" ՀՀ օրենքում ։ Դրանում սահմանվել են ճանապարհային աուդիտի և թունելների անվտանգության հետ կապված շրջանակային ձևակերպումներ։ Ընդունվել է Վարչապետի 2024թ հոկտեմբերի 2-ի 887-Ա որոշումը, որով մինչև 2026 թվականի վերջը նախատեսվում է ընդունել իրավական ակտեր կապված ճանախարհային անվտանգության համակարգերի և թունելների անվտանգության հետ։
✅ Փոփոխվել է նաև ՀՀ Կառավարության 2006 թ հուլսի 20-ի 1106-Ն որոշումը, որով սահմանվել են խոշոր չափի մեքենաների առավելագույն թույլատրելի չափի ու զանգվածի մասին կարգավորումները։ Նշված կարգավորումից բացի, որոշակի աշխատանք է տարվում մեքենաները կշռելու և վերահսկելու ուղղությամբ։
✅ Հայաստանում թվային տախոգրաֆների համակարգը ներդրվել է 2011թ.-ին, բայց հաշվի առնելով CEPA հրահանգների փոփոխությունը, համապատասխան բարեփոխումներ են կատարվել "Ավտոմոբիլային տրանսպորտի մասին" ՀՀ օրենքում։ ՀՀ կառավարության 2022 թվականի հունիսի 9-ին 830-ն որոշմամբ էլ սահմանվել են թվային տախոգրաֆների կառուցվածքային, շահագործմանը, փորձարկմանը, տեղադրմանը և զննմանը ներկայացվող պահանջները։ Տախոգրաֆների գործնական կիրառման մասին վիճակագրկան տվյլաներ հայտնի չեն։
🟡 "Ավտոմոբիլային ճանապարհների մասին" ՀՀ օրենքում փոփոխությունների նախագծում կարգավորումներ կան նաև թունելների անվտանգության ստանդարտների հետ կապված։
🟡 Նախնական փուլում է գտնվում ճանապարհային անվտանգության աուդիտի համակարգի ներդման աշխատանքները, որոնք սկսվել են 2023 թվականին։ Ներկայումս եվրոպական փորձագետների հետ համատեղ կատարվում է դաշտի ուսումնասիրություն և փորձի փոխանակում։
🟡 Ներկայումս օրենսդրական նախագծեր են շրջանառվում փոփոխություններ են կապված բեռնափոխադրումների և ուղեւորափոխադրումների ոլորտում վարորդների որակավորման և վերապատրաստման հետ։ Օրենսդրական նախագծերի փաթեթը նախատեսում է սահմանել պարբերական մասնագիտական վերապատրաստում անցնելու, մասնագիտական որակավորման քննություն հանձնելու, «C», «D», «CE», «DE», «C1E», «D1E» որակավորման վկայականներ ստանալու պահանջները։
✅ 🟡 2022 թվականից ուժի մեջ է մտել ՀՀ և ԵՄ միջև ընդհանուր ավիացիոն գոտու մասին Համաձայնագիրը։ Այնուամենայնիվ պետք է նշել, որ ՀՀ ավիացիան շարունակում է գտնվել ԵՄ "սև ցուցակում"։ Միաժամանակ, զգալիորեն ավելացել են ՀՀ և ԵՄ միջև եվրոպական ավիաընկերություններով կատարվող կանոնավոր ավիափոխադրումները, այդ թվում՝ լոու-քոստ ավիաընկերությունների միջոցով, ինչով որոշակիորեն խթանվել է ՀՀ և ԵՄ մարդկանց տեղաշարժը, մասնավորապես ԵՄ-ից դեպի Հայաստան, հաշվի առնելով ԵՄ քաղաքացիների համար վիզային պահանջի բացակայությունը։ Այնուամենայնիվ, նշված ավիափոխադրումների ոչ փոքր մաս է կազմում նաև այն ռուսաստանցիների տեղաշարժը, որոնք ՌԴ և ԵՄ միջև տեղափոխվում են Հայաստանի տարածքով։
🟡 Մշակվել և 2024 թվականի գարնանը հանրային քննարկման է դրվել Երկաթուղային տրանսպորտի մասին ՀՀ օրենքի նախագիծը, որով նախատեսվում են CEPA-ով սահմանված կարգավորումների ներդրում։
🟡 Մշակվել է "Ճանապարհային երթևեկության անվտանգության ապահովման մասին" ՀՀ օրենքի նախագիծ, որով պիտի սահմանվեն տրասնպորտային միջոցների տեխնիկական ստուգման կանոնակարգերը։
🟡 Ընդունվել են Կառավարության 2024թ սեպտեմբերի 19-ի 1482-Ն, հոկտեմբերի 10-ի 1604-Ն, հոկտեմբերի 3-ի 1584-Ն և հոկտեմբերի 10-ի 1600-Ն որոշումները։ Դրանցով սահմանվել են միջազգային փոխադրումներ կատարող մենեջերների մասնագիտական պատրաստման, գործարար համբավի կորստի հանգեցնող և տախոգրաֆի կիրառումը խախտելու համար պատիժների, միջպետական փոխադրումներ կատարող վարորդների քննությունների ու վկայականների մասին կարգավորումներ։
Ձախ կողմում նկարագրված գործընթացները վերաբերում են հետևյալ ոլորտներին՝
Կայքն օգտագործում է cookie-ներ, որոնցով կարող է ամփոփել կայքի օգտագործման վիճակագրությունը։