Տեղեկատվությանն ու հաղորդակցությանը վերաբերում է Համաձայնագրի 5-րդ մասի 14-րդ գլուխը: Մասնավորապես սահմանվում է, որ կողմերը պետք է համագործակցեն՝ սպառողների պաշտպանության բարձր
մակարդակ եւ սպառողների պաշտպանության իրենց համակարգերի միջեւ
համատեղելիություն ապահովելու համար։
Ստորև ներկայացված դրույթներն ունեն հետևյալ մակնանշումը՝
🟡 - կատարվում են բարեփոխման աշխատանքներ
✅ - հիմնականում կատարված է
❌ - կատարված չէ
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը
Օրենսդրությունը պետք սահմանի այնպիսի դրույթները, որոնք ծառայություն մատուցողի և ստացողի միջև պայմանագրերում կհամարվեն ոչ արդար։ Ըստ այդմ այդպիսի պայմանագրերի դեպքում ծառայություն մատուցողի համար պատասխանատվության մեխանիզմներ։ Սահմանվում է 93/13/EEC հրահանգով։
Օրենսդրությունը պետք է սահմանի ապրանքի գնի ցուցադրման կամ հրապարակման սկզբունքները և դրա հետ կապված պայմանները։ Սահմանված է 98/6/EC հրահանգով։
Մասնավորապես, վաճառողի համար պետք է սահմանվեն ապրանքի վերաբերյալ տեղեկությունների և լրացուցիչ պարագաների տրամադրման, երաշխիքի տրամադրման, ապրանքի համար պատասխանատվության և անվճար վերանորոգման մասին համապարփակ կարգավորումներ։ Սահմանված է 1999/44/EC հրահանգով։
Այդ թվում ֆինանսական, թվային և ապահովագրական ծառայությունների մատուցման հետ կապված ծառայություն մատուցողների պարտավորությունների շրջանակի սահմանում։ Սահմանված է 2002/65/EC հրահանգով։
Օրենսդրությունը պետք է սահմանի այն պայմանները և գործողությունները, որոնք համարվում են հասարակության մոլորեցնելու, ագրեսիվ, ճնշող մարքեթինգային վարքագիծ, ինչպես նաև այդ վարքագծի բացառման մեխանիզմներ։ Սահմանվում է 2005/29/EC հրահանգով։
Օրենսդրական կարգավորումների ընդունում, որով կսահմանվեն գովազդի հավաստիության ու պատշաճության պայմանները, և դրա կանխարգելման մեխանիզմները։ Սահմանված է 2006/114/EC հրահանգով։
Համապատասխան 2008/48/EC հրահանգի՝ պետք է օրենքով սահմանվի սպառողնական և այլ վարկերի վերաբերյալ գովազդների, սպառողներին տրամադրվող տեղեկությունների հետ կապված պայմաները։
Համապատասխան 2008/48/EC հրահանգի՝ օրենսդրությունը պետք է սահմանի վարկերի տրամադրման պայմանագրերում նշվող տեղեկությունները, ինչպես նաև վարկերի մարման տոկոսների հաշվարկների բանաձևերը։
Օրենսդրությամբ սահմանվում է գիշերակացի ու հյուրանոցային ծառայությունների մատուցման պայմանագրեր օրինակելի ձև, դրանցում տեղեկությունների վերաբերյալ կարգավորում, ինչպես նաև պայմանագրի խզման պայմաններ։ Սահմանվում է 2008/122/EC հրահանգով:
Այդ թվում "Սպառողների պաշտպանության մասին" ՀՀ օրենքի և հարակից օրենքների համապատասխանեցում 2011/83/EU հրահանգին, որը հայտնի է որպես Սպառողների պաշտպանության դիրեկտիվ։
Ղեկավարվելով 2013/11/EU հրահանգով պետք է ներդրվի օրենսդրություն և համապատասխան ինստիտուցիոնալ մարմիններ՝ սպառողների և ծառայություն մատուցողների միջև վեճերի այլընտրանքային համակարգի ներդրման նպատակով։
Զբոսաշրջիկներին նախապես ուղևորության պայմանների մասին հստակ և հասկանալի տեղեկատվություն տրամադրում։ Ուղևորության կազմակերպչի համար պարտավոր է ծագած խնդիրների համար պատասխանատվություն, իսկ ծառայության չկատարման դեպքում՝ փոխհատուցման պարտավորություն։ Ընկերությունների համար ուղևորներին ֆինանսական կորուստներից ապահովագրելու պարտավորություն, ինչպես սահմանված է 2015/2032 Հրահանգով։
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը
Սահմանել սպառողական ապրանքների (ներառյալ առցանց վաճառվող) անվտանգության միասնական պահանջներ ապրանքները։ Արտադրողների, ներմուծողների և վաճառողների համար պատասխանատվություն ապրանքների անվտանգության և որակի ապահովման համար, ինչպես նաև ռիսկերի գնահատման ու հստակ պիտակավորման պահանջ։ Առցանց վաճառքի հարթակների համագործակցություն իշխանությունների հետ։ Շուկային վերահսկողության ու լուրջ պատիժների նոր համակարգ, ինչպես սահմանում է 2001/95/EC հրահանգը (և դրան փոխարինած 2023/988 Կանոնակարգը)։
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը
DaysDays
HrsHours
MinsMinutes
SecsSeconds
Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը
Շուկային վերահսկողության ու լուրջ պատիժների նոր համակարգ ապրանքների անվտանգության և որակի ապահովման համար , ինչպես սահմանում է 85/357/EeC հրահանգը (և դրան փոխարինած 2023/988 Կանոնակարգը)։
Սահմանել սպ առողների պաշտպանության կոնտակտային մարմնի լիազորությունը՝ նպատակ ունենալով, ի թիվս այլնի, հեշտացնել հաղորդակցությունն ու համագործակցությունը սպառողների պաշտպանության համար պատասխանատու այլ մարմինների և միջազգային գործընկերների հետ, ինչպես սահմանում է 2006/2004 Կանոնակարգը, և դրան փոխարինած 2017/2394 Կանոնակարգը։
սահմանել կանոններ, որոնք կերաշխավորեն արդյունավետ մեխանիզմներ սպառողների հավաքական շահերին վնասող խախտումները դադարեցնելու համար: 2009/22/EC հրահանգով սահմանված կարգավորումների հիմնական նպատակը խախտման վերացումն է և հաստատումը, որ խախտում է տեղի ունեցել, իսկ խախտումը արձանագրող հիմնական միջոցներն են որոշման կայացումն ու հրապարակումը, իրավախախտի նկատմամբ պատասխանատվության միջոցի կիրառումը։ 2009/22/EC հրահանգը էական է սպառողների պաշտպանության ամրապնդման գործում՝ առաջարկելով սպառողների շահերի դեմ ոտնձգությունների դեմ պայքարի և կանխարգելման հստակ շրջանակ, բացի այդ կոլեկտիվ փոխհատուցման մեխանիզմներ։
Առցանց հարթակի ու լիազոր մարմնի ստեղծում, որ թույլ կտա սպառողներին և առևտրականներին արագ, մատչելի և առանց դատարանի ներգրավման լուծել վեճերը։ Խանութները պարտավոր են սպառողներին տեղեկացնել հարթակի գոյության մասին իրենց կայքերում և օգտագործման պայմաններում։
🟡 Ընդունվել են փոփոխություններ "Առևտրի և ծառայությունների մասին" ՀՀ օրենքում։
🟡 Ներկայումս ընթանում է "Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին" օրենքի նախագծի մշակում, դրա կիրառման կանոնների մշակում, որով պետք է ներդրվի պայմանագրի անարդար պայմանների և մոլորեցնող գովազդների մասին կարգավորումներ: ✅ Ընդունվել են պայմանագրերում առավել անարդար կետերի բացառման շրջանակային կարգավորումներ օրենքի 2023թ փոփոխություններում։
✅Ընդունվել է "Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության մասին" նոր օրենքը, որով բացառվել է տնտեսվարողների կողմից հանրության մոլորեցումը և ոչ հավաստի գովազդները։
✅ Ընդունվել է " Զբոսաշրջության մասին" նոր օրենքը, որը սահմանում է զբոսաշարջային փաթեթների պահանջները։
🟡 2025թ մարտի 27-ին Կառավարությունը հավանություն է տվել "Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության" օրենքի փոփոխություններին, որով պետք է ներդրվեն սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցությունը, հավաքական շահերի պաշտպանությունը, սպառողների դեմ ուղղված անարդար առևտրային գործելակերպի և սպառողների դեմ ուղղված այլ իրավախախտումների և դրանց համար պատասխանատվության սահմանումը։
✅ Ֆինանսավարկային ու բանկային ծառայությունների մատուցման ու դրանց պայմանագրերի հետ կապված կարգավորումներ են ընդունվել մի շարք օրենքներում, ինչպես նաև ԿԲ-ի մի շարք որոշումներում, որոնք ներկայացված են ստորև։
Կենտրոնական բանկից ստացված տեղեկատվության համաձայն, հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ ՀՀ-ԵՄ ՀԸԳՀ կիրարկման ճանապարհային քարտեզով նախատեսված է ֆինանսական համակարգում սպառողների իրավունքների և օրինական շահերի պաշտպանության «Եվրամիության չափանիշներին համահունչ ծառայությունների ոլորտի սպառողների իրավունքների պաշտպանությանն ուղղված կարգավորումների» մշակումը՝ ֆինանսական ծառայությունների ոլորտի օրենսդրական և ենթաօրենսդրական ակտերը մշակվել են ԵՄ՝ ֆինանսական ծառայություններին վերաբերելի համապատասխան հրահանգների ու կանոնակարգերի հիման վրա:
Մասնավորապես, ԵՄ՝ ֆինանսական ծառայություններին վերաբերելի համապատասխան հրահանգներով ու կանոնակարգերով ամրագրված հիմնարար սկզբունքները ամրագրվել են «Սպառողական կրեդիտավորման մասին», «Բնակարանային հիպոտեկային կրեդիտավորման մասին», «Ֆիզիկական անձանց բանկային ավանդների հատուցումը երաշխավորելու մասին», «Ֆինանսական համակարգի հաշտարարի մասին» օրենքներում, բանկերի, ապահովագրական ընկերությունների, վճարահաշվարկային կազմակերպությունների, արժեթղթերի շուկայում մասնագիտացված գործունեություն իրականացնող անձանց գործունեությունը կարգավորող օրենքներում, ինչպես նաև դրանց հիման վրա ընդունված ենթաօրենսդրական ակտերում, ինչպիսիք են Կենտրոնական բանկի խորհրդի 28.06.2009թ. թիվ 229-Ն որոշմամբ հաստատված «Ֆինանսական կազմակերպությունների գործարար վարվելակերպի կանոնները» կանոնակարգ 8/05-ում «Ֆինանսական կազմակերպությունների գործարար վարվելակերպի կանոնները», կանոնակարգ 8/05-ում, Կենտրոնական բանկի խորհրդի 02.06.2009թ. 166-Ն որոշմամբ հաստատված «Ֆինանսական կազմակերպությունների և ֆինանսական խմբերի կողմից տեղեկությունների հրապարակումը» կանոնակարգ 8/03-ում, Կենտրոնական բանկի խորհրդի 28.06.2009թ. թիվ 225-Ն որոշմամբ հաստատված «Հաճախորդների բողոք- պահանջների քննության գործընթացը կարգավորող ներքին իրավական ակտերին ներկայացվող նվազագույն պայմաններ և սկզբունքներ» կանոնակարգ 8/04- ում, Կենտրոնական բանկի խորհրդի 16.12.2008թ. թիվ 363-Ն որոշմամբ հաստատված «Տարեկան փաստացի տոկոսադրույքի հաշվարկման բացատրություններ և օրինակներ» կանոնակարգ 8/01-ում և այլ ենթաօրենսդրական իրավական ակտերում
Կայքն օգտագործում է cookie-ներ, որոնցով կարող է ամփոփել կայքի օգտագործման վիճակագրությունը։