CEPA: EU+Armenia
  • Գլխավոր
  • CEPA-ի մասին
  • CEPA-ն պատկերավոր
  • Քաղհասարակության պլատֆորմ
  • Կապ
  • ENGLISH
  • More
    • Գլխավոր
    • CEPA-ի մասին
    • CEPA-ն պատկերավոր
    • Քաղհասարակության պլատֆորմ
    • Կապ
    • ENGLISH
CEPA: EU+Armenia
  • Գլխավոր
  • CEPA-ի մասին
  • CEPA-ն պատկերավոր
  • Քաղհասարակության պլատֆորմ
  • Կապ
  • ENGLISH

ՍՊԱՌՈՂՆԵՐԻ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

Տեղեկատվությանն ու հաղորդակցությանը վերաբերում է Համաձայնագրի 5-րդ մասի 14-րդ գլուխը: Մասնավորապես սահմանվում է, որ կողմերը պետք է համագործակցեն՝ սպառողների պաշտպանության բարձր

մակարդակ եւ սպառողների պաշտպանության իրենց համակարգերի միջեւ

համատեղելիություն ապահովելու համար։


Ստորև ներկայացված դրույթներն ունեն հետևյալ մակնանշումը՝

🟡 - կատարվում են բարեփոխման աշխատանքներ

✅ - հիմնականում կատարված է

❌ - կատարված չէ

ԵՄ համաձայնագիր սպառողների պաշտպանություն

նախատեսված գործողություններ

սպառողների պաշտպանություն
ՀՀ ԵՄ Համաձայնագիր

🟡 Սպառողների պաշտպանության համակարգերի վերաբերյալ տեղեկությունների փոխանակում

🟡 Քաղաքացիական ծառայողների և սպառողների իրավունքներով զբաղվող աշխատողների վերապատրաստում

🟡 Սպառողների անկախ ասոցիացիաների զարգացում և սպառողների ներկայացուցիչների միջև շփումների խրախուսու

Նախատեսված բարեփոխումներ

Նախատեսված բարեփոխումներ

Նախատեսված բարեփոխումներ

Նախատեսված բարեփոխումներ

Նախատեսված բարեփոխումներ

Նախատեսված բարեփոխումներ

2024

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2024

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2024 թվականը

🟡 Ոչ արդար պայմանագրային դրույթների սահմանում և վաճառողի պատասխանատվություն

🟡 Ոչ արդար պայմանագրային դրույթների սահմանում և վաճառողի պատասխանատվություն

🟡 Ոչ արդար պայմանագրային դրույթների սահմանում և վաճառողի պատասխանատվություն

Օրենսդրությունը պետք սահմանի այնպիսի դրույթները, որոնք ծառայություն մատուցողի և ստացողի միջև պայմանագրերում կհամարվեն ոչ արդար։ Ըստ այդմ այդպիսի պայմանագրերի դեպքում ծառայություն մատուցողի համար պատասխանատվության մեխանիզմներ։ Սահմանվում է 93/13/EEC հրահանգով։ 

🟡 Գների ցուցադրման կարգավորում

🟡 Ոչ արդար պայմանագրային դրույթների սահմանում և վաճառողի պատասխանատվություն

🟡 Ոչ արդար պայմանագրային դրույթների սահմանում և վաճառողի պատասխանատվություն

Օրենսդրությունը պետք է սահմանի ապրանքի գնի ցուցադրման կամ հրապարակման սկզբունքները և դրա հետ կապված պայմանները։ Սահմանված է 98/6/EC հրահանգով։ 

❌ Ապրանքի մատակարարման հետ կապված վաճառողի պարտավորությունների սահմանում

🟡 Ոչ արդար պայմանագրային դրույթների սահմանում և վաճառողի պատասխանատվություն

🟡 Հեռավորության վրա մատուցվող պայմանագրային ծառայությունների կարգավորումներօի ներդրում

Մասնավորապես, վաճառողի համար պետք է սահմանվեն ապրանքի վերաբերյալ տեղեկությունների և լրացուցիչ պարագաների տրամադրման, երաշխիքի տրամադրման, ապրանքի համար պատասխանատվության և անվճար վերանորոգման մասին համապարփակ կարգավորումներ։ Սահմանված է 1999/44/EC հրահանգով։ 

🟡 Հեռավորության վրա մատուցվող պայմանագրային ծառայությունների կարգավորումներօի ներդրում

🟡 Հեռավորության վրա մատուցվող պայմանագրային ծառայությունների կարգավորումներօի ներդրում

🟡 Հեռավորության վրա մատուցվող պայմանագրային ծառայությունների կարգավորումներօի ներդրում

Այդ թվում ֆինանսական, թվային և ապահովագրական ծառայությունների մատուցման հետ կապված ծառայություն մատուցողների պարտավորությունների շրջանակի սահմանում։ Սահմանված է 2002/65/EC հրահանգով։ 

🟡 Հասարակությանը մոլորեցնելու և ագրեսիվ մարքեթինգի արգելման կարգավորումներ

🟡 Հեռավորության վրա մատուցվող պայմանագրային ծառայությունների կարգավորումներօի ներդրում

🟡 Հասարակությանը մոլորեցնելու և ագրեսիվ մարքեթինգի արգելման կարգավորումներ

Օրենսդրությունը պետք է սահմանի այն պայմանները և գործողությունները, որոնք համարվում են հասարակության մոլորեցնելու, ագրեսիվ, ճնշող մարքեթինգային վարքագիծ, ինչպես նաև այդ վարքագծի բացառման մեխանիզմներ։   Սահմանվում է 2005/29/EC հրահանգով։

✅ Ոչ հավաստի գովազդների կարգավորում

🟡 Հեռավորության վրա մատուցվող պայմանագրային ծառայությունների կարգավորումներօի ներդրում

🟡 Հասարակությանը մոլորեցնելու և ագրեսիվ մարքեթինգի արգելման կարգավորումներ

Օրենսդրական կարգավորումների ընդունում, որով կսահմանվեն գովազդի հավաստիության ու պատշաճության պայմանները, և դրա կանխարգելման մեխանիզմները։ Սահմանված է 2006/114/EC հրահանգով։ 

✅ Վարկավորման ծառայությունների ստանդարտիզացում և գովազի կարգավորում

🟡 Հյուրանոցային ու վարձակալության պայմանագրերի ձևի սահմանում ու կարգավորում

✅ Վարկավորման ծառայությունների ստանդարտիզացում և գովազի կարգավորում

Համապատասխան 2008/48/EC հրահանգի՝ պետք է օրենքով սահմանվի սպառողնական և այլ վարկերի վերաբերյալ գովազդների, սպառողներին տրամադրվող տեղեկությունների հետ կապված պայմաները։ 

✅ Վարկավորման պայմանագրերի ու վարկի տոկոսների հաշվարկի կարգավորում

🟡 Հյուրանոցային ու վարձակալության պայմանագրերի ձևի սահմանում ու կարգավորում

✅ Վարկավորման ծառայությունների ստանդարտիզացում և գովազի կարգավորում

Համապատասխան 2008/48/EC հրահանգի՝ օրենսդրությունը պետք է սահմանի վարկերի տրամադրման պայմանագրերում նշվող տեղեկությունները, ինչպես նաև վարկերի մարման տոկոսների հաշվարկների բանաձևերը։ 

🟡 Հյուրանոցային ու վարձակալության պայմանագրերի ձևի սահմանում ու կարգավորում

🟡 Հյուրանոցային ու վարձակալության պայմանագրերի ձևի սահմանում ու կարգավորում

🟡 Սպառողների պաշտպանության մասին ընդհանուր օրենքի մոտարկում եվրոպական ստանդարտին

Օրենսդրությամբ սահմանվում է գիշերակացի ու հյուրանոցային ծառայությունների մատուցման պայմանագրեր օրինակելի ձև, դրանցում տեղեկությունների վերաբերյալ կարգավորում, ինչպես նաև պայմանագրի խզման պայմաններ։ Սահմանվում է 2008/122/EC հրահանգով:

🟡 Սպառողների պաշտպանության մասին ընդհանուր օրենքի մոտարկում եվրոպական ստանդարտին

🟡 Սպառողների պաշտպանության մասին ընդհանուր օրենքի մոտարկում եվրոպական ստանդարտին

🟡 Սպառողների պաշտպանության մասին ընդհանուր օրենքի մոտարկում եվրոպական ստանդարտին

Այդ թվում "Սպառողների պաշտպանության մասին" ՀՀ օրենքի և հարակից օրենքների համապատասխանեցում 2011/83/EU հրահանգին, որը հայտնի է որպես Սպառողների պաշտպանության դիրեկտիվ։ 

❌ Վեճերի այլընտրանքային լուծման համակարգի ներդրում

🟡 Սպառողների պաշտպանության մասին ընդհանուր օրենքի մոտարկում եվրոպական ստանդարտին

❌ Վեճերի այլընտրանքային լուծման համակարգի ներդրում

Ղեկավարվելով 2013/11/EU հրահանգով պետք է ներդրվի օրենսդրություն և համապատասխան ինստիտուցիոնալ մարմիններ՝ սպառողների և ծառայություն մատուցողների միջև վեճերի այլընտրանքային համակարգի ներդրման նպատակով։ 

✅ Զբոսաշրջային փաթեթների կարգավորում

 

Զբոսաշրջիկներին նախապես ուղևորության պայմանների մասին հստակ և հասկանալի տեղեկատվություն տրամադրում։ Ուղևորության կազմակերպչի համար պարտավոր է ծագած խնդիրների համար պատասխանատվություն, իսկ ծառայության չկատարման դեպքում՝ փոխհատուցման պարտավորություն։ Ընկերությունների համար ուղևորներին ֆինանսական կորուստներից ապահովագրելու պարտավորություն, ինչպես սահմանված է 2015/2032 Հրահանգով։ 

2026

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2026

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2026 թվականը

❌ Ապրանքների անվտանգության համապարփակ քաղաքականություն

Սահմանել սպառողական ապրանքների (ներառյալ առցանց վաճառվող) անվտանգության միասնական պահանջներ ապրանքները։ Արտադրողների, ներմուծողների և վաճառողների համար պատասխանատվություն ապրանքների անվտանգության և որակի ապահովման համար, ինչպես նաև  ռիսկերի գնահատման ու հստակ պիտակավորման պահանջ։ Առցանց վաճառքի հարթակների համագործակցություն իշխանությունների հետ։ Շուկային վերահսկողության ու լուրջ պատիժների նոր համակարգ, ինչպես սահմանում է 2001/95/EC հրահանգը (և դրան փոխարինած 2023/988 Կանոնակարգը)։ 

2029

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը

00

DaysDays

00

HrsHours

00

MinsMinutes

00

SecsSeconds

2029

Հետևյալ բարեփոխումները նախատեսված է կատարել մինչև 2029 թվականը

❌ Ապրանքների անվտանգության համապարփակ քաղաքականություն

🟡 Սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցություն

🟡 Սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցություն

Շուկային վերահսկողության ու լուրջ պատիժների նոր համակարգ ապրանքների անվտանգության և որակի ապահովման համար , ինչպես սահմանում է 85/357/EeC հրահանգը (և դրան փոխարինած 2023/988 Կանոնակարգը)։ 

🟡 Սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցություն

🟡 Սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցություն

🟡 Սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցություն

 Սահմանել սպ  առողների պաշտպանության կոնտակտային մարմնի լիազորությունը՝ նպատակ ունենալով, ի թիվս այլնի, հեշտացնել հաղորդակցությունն ու համագործակցությունը սպառողների պաշտպանության համար պատասխանատու այլ մարմինների և միջազգային գործընկերների հետ, ինչպես սահմանում է 2006/2004 Կանոնակարգը, և դրան փոխարինած  2017/2394 Կանոնակարգը։ 

🟡 Սպառողների հավաքական շահերի պաշտպանության

🟡 Սպառողների հավաքական շահերի պաշտպանության

🟡 Սպառողների հավաքական շահերի պաշտպանության

  սահմանել կանոններ, որոնք կերաշխավորեն արդյունավետ մեխանիզմներ սպառողների հավաքական շահերին վնասող խախտումները դադարեցնելու համար: 2009/22/EC հրահանգով սահմանված կարգավորումների հիմնական նպատակը խախտման վերացումն է և հաստատումը, որ խախտում է տեղի ունեցել, իսկ խախտումը արձանագրող հիմնական միջոցներն են որոշման կայացումն ու հրապարակումը, իրավախախտի նկատմամբ պատասխանատվության միջոցի կիրառումը։ 2009/22/EC հրահանգը էական է սպառողների պաշտպանության ամրապնդման գործում՝ առաջարկելով սպառողների շահերի դեմ ոտնձգությունների դեմ պայքարի և կանխարգելման հստակ շրջանակ, բացի այդ կոլեկտիվ փոխհատուցման մեխանիզմներ։ 

❌ Ինտերնետային առևտրի վեճերի լուծման հարթակ

🟡 Սպառողների հավաքական շահերի պաշտպանության

🟡 Սպառողների հավաքական շահերի պաշտպանության

  Առցանց հարթակի ու լիազոր մարմնի ստեղծում, որ թույլ կտա սպառողներին և առևտրականներին արագ, մատչելի և առանց դատարանի ներգրավման լուծել վեճերը։ Խանութները պարտավոր են սպառողներին տեղեկացնել հարթակի գոյության մասին իրենց կայքերում և օգտագործման պայմաններում։ 

Համաձայնագրի կատարումը

Բարեփոխումների ընթացքը

🟡  Ընդունվել են փոփոխություններ "Առևտրի և ծառայությունների մասին" ՀՀ օրենքում։ 


🟡 Ներկայումս ընթանում է "Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին" օրենքի նախագծի մշակում, դրա կիրառման կանոնների մշակում, որով պետք է ներդրվի պայմանագրի անարդար պայմանների և մոլորեցնող գովազդների մասին կարգավորումներ: ✅ Ընդունվել են պայմանագրերում առավել անարդար կետերի բացառման շրջանակային կարգավորումներ օրենքի 2023թ փոփոխություններում։  


✅Ընդունվել է "Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության մասին" նոր օրենքը, որով բացառվել է տնտեսվարողների կողմից հանրության մոլորեցումը և ոչ հավաստի գովազդները։ 


✅ Ընդունվել է " Զբոսաշրջության մասին" նոր օրենքը, որը սահմանում է զբոսաշարջային փաթեթների պահանջները։ 


🟡 2025թ մարտի 27-ին Կառավարությունը հավանություն է տվել "Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության" օրենքի փոփոխություններին, որով պետք է ներդրվեն սպառողների իրավունքների հետ կապված միջազգային համագործակցությունը, հավաքական շահերի պաշտպանությունը,  սպառողների դեմ ուղղված անարդար առևտրային գործելակերպի և սպառողների դեմ ուղղված այլ իրավախախտումների և դրանց համար պատասխանատվության սահմանումը։  


✅ Ֆինանսավարկային ու բանկային ծառայությունների մատուցման ու դրանց պայմանագրերի հետ կապված կարգավորումներ են ընդունվել մի շարք օրենքներում, ինչպես նաև ԿԲ-ի մի շարք որոշումներում, որոնք ներկայացված են ստորև։




Կապը CEPA-ի հետ

  • Գների ցուցադրման կարգավորում
  • Հասարակությանը մոլորեցնելու և ագրեսիվ մարքեթինգի արգելման կարգավորումներ
  • Հասարակությանը մոլորեցնելու և ագրեսիվ մարքեթինգի արգելման կարգավորումներ
  • Սպառողների պաշտպանությասն մասին ընդհանուր օրենքի մոտարկում եվրոպական ստանդարտին
  • Ֆինանսական ու բանկային պայմանագրեր
  • Զբոսաշրջություն 

Բանկային ու ֆինանսական ծառայությունների մասին

 

Կենտրոնական բանկից ստացված տեղեկատվության համաձայն, հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ ՀՀ-ԵՄ ՀԸԳՀ կիրարկման ճանապարհային քարտեզով նախատեսված է ֆինանսական համակարգում սպառողների իրավունքների և օրինական շահերի պաշտպանության «Եվրամիության չափանիշներին համահունչ ծառայությունների ոլորտի սպառողների իրավունքների պաշտպանությանն ուղղված կարգավորումների» մշակումը՝ ֆինանսական ծառայությունների ոլորտի օրենսդրական և ենթաօրենսդրական ակտերը մշակվել են ԵՄ՝ ֆինանսական ծառայություններին վերաբերելի համապատասխան հրահանգների ու կանոնակարգերի հիման վրա:

Մասնավորապես, ԵՄ՝ ֆինանսական ծառայություններին վերաբերելի համապատասխան հրահանգներով ու կանոնակարգերով ամրագրված հիմնարար սկզբունքները ամրագրվել են «Սպառողական կրեդիտավորման մասին», «Բնակարանային հիպոտեկային կրեդիտավորման մասին», «Ֆիզիկական անձանց բանկային ավանդների հատուցումը երաշխավորելու մասին», «Ֆինանսական համակարգի հաշտարարի մասին» օրենքներում, բանկերի, ապահովագրական ընկերությունների, վճարահաշվարկային կազմակերպությունների, արժեթղթերի շուկայում մասնագիտացված գործունեություն իրականացնող անձանց գործունեությունը կարգավորող օրենքներում, ինչպես նաև դրանց հիման վրա ընդունված ենթաօրենսդրական ակտերում, ինչպիսիք են Կենտրոնական բանկի խորհրդի 28.06.2009թ. թիվ 229-Ն որոշմամբ հաստատված «Ֆինանսական կազմակերպությունների գործարար վարվելակերպի կանոնները» կանոնակարգ 8/05-ում «Ֆինանսական կազմակերպությունների գործարար վարվելակերպի կանոնները», կանոնակարգ 8/05-ում, Կենտրոնական բանկի խորհրդի 02.06.2009թ. 166-Ն որոշմամբ հաստատված «Ֆինանսական կազմակերպությունների և ֆինանսական խմբերի կողմից տեղեկությունների հրապարակումը» կանոնակարգ 8/03-ում, Կենտրոնական բանկի խորհրդի 28.06.2009թ. թիվ 225-Ն որոշմամբ հաստատված «Հաճախորդների բողոք- պահանջների քննության գործընթացը կարգավորող ներքին իրավական ակտերին ներկայացվող նվազագույն պայմաններ և սկզբունքներ» կանոնակարգ 8/04- ում, Կենտրոնական բանկի խորհրդի 16.12.2008թ. թիվ 363-Ն որոշմամբ հաստատված «Տարեկան փաստացի տոկոսադրույքի հաշվարկման բացատրություններ և օրինակներ» կանոնակարգ 8/01-ում և այլ ենթաօրենսդրական իրավական ակտերում

CEPA | Համապարփակ և ընդլայնված գործընկերություն

Copyright © 2025 CEPA: EU+Armenia | Համապարփակ և ընդլայնված գործընկերություն - All Rights Reserved.

ՀՀ-ԵՄ Քաղհասարակության պլատֆորմ

Այս կայքն օգտագործում է cookie-ներ

Կայքն օգտագործում է cookie-ներ, որոնցով կարող է ամփոփել կայքի օգտագործման վիճակագրությունը։ 

Համաձայն եմ